torsdag 29 oktober 2009

Besök i Göteborg!

Under tisdagen och onsdagen var jag och en arbetskollega ute på en liten turné för att hålla utbildningar för en del av våra anställda i Skåne och Göteborg.
Eftersom vi kom till Göteborg sent på eftermiddagen i tisdags för att övernatta där inför onsdagens övningar, så passade Annabell och jag på att träffas. Annabell, min syster och jag är gamla barndomskamrater och har bott grannar under en hel massa tidiga år.
Hon var så snäll och visade i racerfart ett par av de garnaffärer som finns där! Först var vi på Strikk och Annabell poserar glatt framför en del av allt det härliga som fanns att välja på där. Äldsta dottern som var med oss runt väntade tålmodigt på att vi skulle bli färdiga någon gång.
Efter några garn inköp på Strikk, så skyndade vi snabbt iväg för att även hinna med Deisy Design innan klockan slog 18. Där blev det ju förstås också några nystan till samlingen, dock inte det är underbara silkesgarnet som Annabell håller upp! Handmålat med paljetter! Suck...
Och här är en närbild:
Efter att jag var nöjd med inköpen tog vi en spårvagnstur till en restaurang som var jättemysig och där vi fick härliga pizzor med mozarella och parmaskinka att äta. Gott!
Tack Annabell och dotter V för en härligt eftermiddag och trevligt sällskap!!
Här är de garner jag köpte. Lite blandad kompott. Något av det ska kanske bli en julklapp, så det kan jag inte skriva mera om, men det andra får vänta till julhelgen när jag är full av förhoppningar om att jag ska hinna genomföra både det ena och det andra av alla idéer som väntar på att bli stickade...
I posten väntade även en bok när jag kom hem. Strumpor och Sockor av Sys Fredens.

4 kommentarer:

Jullan sa...

Vilken härlig resa du har haft!! Ska jag handla lite "udda" garner får det bli internet... Man vill ju gärna känna på garnet innan!
Ska bli spännande och se vad det ska bli av garnerna!
Ha en bra dag!!

Anonym sa...

Hei.Så koselig tur dere hadde.Så mye fint garn.Gleder meg å se hva du strikker av det.Ha en riktig fin Torsdag.Klem fra Bodil...

Annabell sa...

Härliga garner du köpte, det var trevligt att träffas. Imån är det fredag och då ska jag visa power-point, blev ganska bra men det ska bli skönt när kvällen kommer.

metamorphosis sa...

Att avsluta dagen med en garnbutiks-tur lät ju fasligt trevligt - och vilket lyxgarn ni hittade! Handmålat silke OCH paljetter!