fredag 1 juli 2011

Grytlappar i glassfärger!

Dessa grytlappar har jag virkat i garnet jag köpte i midsommar hos Eklunds Garn. Det är Svarta Fårets Tilda, en blandning av bomull och Akryl som är jättemjukt och finns i massor av fina färger. Jag tror att ett par av dessa ska få flytta in i lilla husvagnen! Disktrasor är ju så många som stickar, men jag har aldrig provat förut. Jag hittade det här fina mönstret på Ravelry och jag tycker det passar fint i det här garnet som jag inte ens kommer ihåg vad det hette. En blandning av lin och bomull i skiftande gröna toner. Jag vet inte om jag kommer att använda den på riktigt. Kanske får den bara ligga vid diskbänken och se fin ut :) Här är en av mina Louise Odier som precis har slagit ut. Doften är underbar!

9 kommentarer:

Cecilia sa...

Jättesöta grytlappar! Och bladmönstret var verkligen fint, bladen liksom antydda utan att vara särskilt tydliga!

disa sa...

Oh, så väldans fina!! Och blomman ser helt underbar ut den med!! Ha en trevlig kväll du med. =)

Rosenvante sa...

Sådana grytlappar kommer jag ihåg att min mamma gjorde i parti. De är väldigt bra för de blir ju lite tjockare än vanligt virkade. Häftiga färger.
Disktrasan, håller med dig, den är för fin att använda. Jag skulle ha min som prydnad jag.

Doftande rosor, mmmmmmmm det vill jag ha massor av runt min plats sen.

Sanne sa...

Grytlappar skulle jag behöva några nya, alla mina börjar se för tråkiga ut.

nattugglan sa...

visst va de roliga att virka.. jag har virkat en del va dem..o tycker de är jättefina..disktrasan skall du nog använda..den är ju jättefin!!! i en fin husvagn..O)

Metta sa...

Mycket läckra och användbara grytlappar men håller med om att disktrasan nog är för fin att använda.
Jag har också en Louise Odier och den doftar verkligen underbart.
Vore trevligt om vi kunde ses i sommar. Jag har inte varit i Söderköping på länge och en tur dit vore inte helt fel. Du kan väl höra av dig om det passar vid något tillfälle.
Kram Metta

Sunna sa...

har heller aldrig stickat disktrasor så berätta ärligt när du testat om det verkligen fungerar, tror du lin är bäst eller ska man ha bomull?

Maria sa...

Grytlapparna var jättesomriga och fina! Det ska bli kul att se ditt färdiga datorfodral! Ska du använda de nepalnystanen som är på bilden nedan? Isåfall blir det nog jättefint!

Anonym sa...

Jättefin disktrasa! Klart att du ska använda den, då får du ju njuta av den mer och den torkar säkert snyggt.
Var hittade du mönstret på Ravelry? Jag letade men där finns så mycket...

/Lisaa