söndag 16 oktober 2011

Får man betala extra på tippen...??

...om man nästan fyller en container själv med bråte...??
Tala om att det är en halleluja-känsla att få rensa ur, kasta och göra nya ordningar :)
Det är nog tur för er att jag inte tog någon före-bild på en av våra, alldeles för få garderober, innan jag rensade ut allt som ligger här i påsar i bilen på väg till soptippen!
Jag älskar att få lägga i ordning!
Här fick jag in en ansenlig mängd stickat som en lång tid har legat i högar i huset i väntan på att få någon egen plats...
Det är otroligt nog i den här garderoben som allt i påsarna har legat förut... Men vad ska man tex ha gamla gardiner till, som man inte har använt de senaste tio åren...?
Idag kan det tänkas att jag kommer till hyllan i sovrymmet, där det finns otaliga böcker, men även en del ostyriga högar liknande den här, med gamla mönster... Och då menar jag gamla. Jag har ju sparat ända från 60-talet som jag har fått/snott från mamma och framåt. De allra äldsta är ju nästan häftiga igen, så de får väl fortsätta sparas, men säkerligen finnas det mycket som får gå i pappersinsamlingen nu.
Jag skulle nog få bli tre hundra år om jag skulle kunna hinna göra allt som jag har mönster på... :)
Emellanåt så stickar jag förstås vidare på min volangtröja, som nu har fått fram- och bakstycket.
Hur fördriver ni tiden en sån här fin söndag?
Ha det gott!

9 kommentarer:

disa sa...

Ja, det är underbart när man rensar ut!! Jag har gjort det en del jag med under denna vecka då det städades och allt annat. Varför sparar man på så mycket trams!? *skrattar*

Volangtröjan ser jätte fin ut! Själv har jag tagit det väldigt lugnt idag och har virkat och strosat runt lite. Men det underbara vädret drar i mig, så jag beger mig nog ut om ett tag. =)

Unknown sa...

Vist är det härligt när man äntligen kastar allt man inte har bruk för. Gjorde mig av med allt onödigt när jag flyttade. Det var en befrielse,och så fint det blir i skåpen sen. En sån här helg har jag fått ordning i förrådet och nu sitter jag och stickar på en sjal. Har det bara skönt.

nattugglan sa...

jag borde oxå rensa i alla garderober.. i nästa vecka skall jag föra till loppiset som finns i grannbyn.,.då hopaps jag att det skall bli lite mindre.O nu kom jag hem från en skön 1 ½ timmes promenad,,,nu väntar kaffe.Ha en bra söndag o din tröja ser fin ut.

Cecilia sa...

Åh, det är härligt att röja och slänga! Vi krymper vårt boende till hälften snart, tänk så mycket som måste röjas bort!

Sunna sa...

underbart när man får de där rensarlustarna, efteråt blir så fint och gott om plats, snart ses vi! blir det med volangtröjan då?

Hoffmans Design sa...

Vad fint du har fått det. Kram hoffmansdesign

Metta sa...

Så fint du har fått i dina skåp. Måste vara en underbar känsla. Är litet avis måste jag erkänna. Hoppas snart få tillfälle att ta hand om min "oreda".
Härliga färger på volangtröjan, som blir jättefin.
Ha en bra helg! Kram

Madeleine sa...

Tack!
Visst är det underbart att sortera ut! Befriande på något sätt :)

Anna sa...

känner igen mig i att ha för lite plats, bor på 35 kvm sedan några år men hoppas få flytta snart, det är inte kul att ha stökigt...

ja mönster samlar man också på sig till höger och vänster, finns ingen chans att hinna göra alla...