söndag 16 juni 2013

Till en ny liten gosse!


Här är min senaste stickning klar, sånär som att inte knappar är valda och isydda. En bebiskofta med byxor till.

Som jag väl har nämnt förut, så har jag fyra jättegulliga kusiner på min pappas sida och det är de "tjejerna" som börjar bli mormor nu :) 
Tidigare har jag stickat till den ena av dem som blev mormor till en liten Max och nu har det kommit ytterligare en liten gosse till världen!


























Man vill ju inte vara orättvis, så nu gäller det ju att ligga i med bebisstickningarna!
Fast det är ju bara roligt faktiskt, att ha några att sticka sånt här gulligt till :)



Mönstret kommer från Drops:
Garn: Veljestä Sju Bröder från garnlagret!
Stickor: Rundsticka och Strumpstickor: 3,5 mm och 4 mm


















Flätor tycker jag är så kul att sticka och så här fin är mönstret på ryggen :)

Nu väntar en kortvecka på jobbet innan det är dags för Midsommarhelg. Har vi tur med hälsan, så hoppas jag att vi kommer iväg med lilla husvagnen till en trevlig helg i goda vänners lag :)

Jag önskar er alla en skön sommarvecka!


5 kommentarer:

Cecilia sa...

Så fin bebisen blir i detta! Underbara flätor!

Otaliga projekt sa...

Vilka jättesöta kläder, koftan är underbar med alla flätor.

frisky frog sa...

Vilket superfint sett! Lyllos den gossen. Jag hoppas att de äldsta syskonbarnen ynglar av si snart så jag också kan börja med små-stickningar. =)
/Ha en trevlig midsommar!

Efwa - Medea sa...

Ååh vilket gulligt set. Jag är sugen på att sticka lite smått, delvis för att lätta på garn-trycket i skåpet. Men också för att ha lite presenter när och om det blir tillökning hos någon bekant. Det är nog dags att leta fram något gulligt mönster.

Mia sa...

Vilket set! Underbart! Den gossen kommer bli sötast i sta´n!