söndag 3 november 2013

Märta-vantar!


I mitt baskerinlägg så utlovade jag visst att jag snart skulle lägga ut vantarna också :) 
Hur snart snart är kan således variera…. :)



Ja, ja, ibland kommer livet liksom emellan.
Här är i alla fall mina Märta-vantar i mönster från Solveigs Vantbok.
En underbart vacker modell enligt min smak :)



Jag skickade efter redan till förra vintern, garn till dessa från Yll och Tyll.
Men det blev inte förrän nu i höst som jag kom igång med dem. Lite fart fick jag nog för att jag tycker att de kan passa fint till min röda Tant Kofta basker i förra inlägget.



Garn: Rauma Finull i rött, svart och ljusgrått.
Stickor: Knitpro strumpstickor 2,5 mm


























Vad som precis har kommit av stickorna nu och som ligger på blockning är min Knubbiga Jonglör, som jag köpte garn till på Symässan förra helgen. Nyss upplagt på stickorna nu är Supersoft från Magasin Duett som ska bli en Emelie :)

Ha en fin höstvecka med lite städning och mycket stickning!

7 kommentarer:

Annabell sa...

Ojoj, de var riktigt fina, vad du är duktig!

Anelma handarbetar sa...

WoW vilka fina vantar!

Cecilia sa...

Fina vantar, ärtigt med diagonalränder på insidan!

nattugglan sa...

jättefina..Ha en bra vecka.

Rosenvante sa...

Äntligen kom jag in på kommentarsrutan, ibland är det helt omöjligt.
Vi har ju gjort samma vante, men så snyggt det blev med det svarta i mönstret. Det är så kul och se olika varianter av samma mönster, ingen är den andra lik.
Jasså, du har också skräplåda. Den här gången rensade jag väldigt hårt,grejer som jag haft kvar under två flyttar åkte i kaminen nu. Det känns faktiskt helt ok och så vet jag ju att jag kommer inte att ha nån sådan låda framöver och då vet jag inte vart det ska vara,lika bra att kasta då.
Vi hade 4 sådana lådor, så det finns en massa skräp kvar ändå, gammal pennor osv.

Sockan o Vanten sa...

Åh så fina de är, du gör så ,ycket fint!

Ulla sa...

Och färgvalet är också helt underbart.