tisdag 15 april 2014

Vårkänslor!


Bättre sent än aldrig kanske man kan säga om den här kortärmade tröjan!
Det är ett restgarnsprojekt som jag påbörjade redan förra sommaren, men som stannade av vartefter hösten blev kallare och kallare :)
Nu fick jag lite fart på den igen och vips så blev den klar!



Flera av ränderna kommer från blommorna i mitt cykelskydd som jag virkade härom året och jag har bara köpt till lite grann av bottenfärgen.
Det är också mitt första försök att sticka enligt Tant Koftas instruktion för uppifrån och ner.
Först hade jag nog tänkt att den skulle bli långärmad. Jag vet inte om det kanske var att jag tycker att ärmar är rätt så tråkiga att sticka, men hur som helst, så bestämde jag mig för korta ärmar.


Garn: Tilda
Stickor: 3mm och 3,5 mm


I helgen som var, så var jag inbjuden att delta i ett trevligt stickcafé i Norrköping som anordnades av Kine och Anna. Vi var ca 60-talet sticktokiga damer i alla åldrar. Mycket trevligt med stickning, fika och god lunch!!
Bilden ovan har jag lånat från Annas blogg.

Nu stundar snart påsk och då hoppas jag på flera dagar med mycket stickning. Rätt så sugen är jag att delta i sockutmaningen som Dödergök har startat upp! Det ska väl ändå kunna bli ett par par. innan sugen blir tappad igen..?

Glad Påsk!!

5 kommentarer:

Susilull sa...

Söt tröja!
Känner igen det där med att sticka i "fel årstid" :-) Har precis tagit upp ett sommarprojekt igen. Hoppas jag får färdigt i år!
Glad Påsk!

Rosenvante sa...

Visst är det skönt att få färdigt sådan som ligger och extra skönt att få göra från sitt lager. Den ser så somrigt skön ut och färgerna kan ju gå till allt.
Vilket stickmöte, måste vara härligt att få ta del i detta. Lite avis blir man allt.
Glad påsk önskar jag dig
Kram



frisky frog sa...

Vilken fin, våriga tröja!
/Glad påsk

disa sa...

Tack så mycket!! Du skämmer bort mig med snälla kommentarer som alltid värmer!
Din tröja är så fin! Ta en långärmad top under och börja använda den redan nu vetja!! :)

Sunna sa...

Underbar tröja, va synd jag inte visste om stickträffen, det hade ju varit lagom avstånd, ni ser ut att ha haft en trevlig dag, hoppas allt är bra med dig, ha det gott