söndag 3 augusti 2014

En favorit i Rött!


Ibland får man en sån där riktig favorit bland mönster som man stickar.
En sån är Praline för mig :) och jag har tidigare stickat den i naturvitt.



Nu i sommar fick jag lust på en riktigt röd bomullskofta och då fick Praline komma till heders igen :)
Jag stickade den bara en aning längre än den jag gjorde tidigare.



Precis som den tidigare, så stickade jag fickorna lite annorlunda än på mönstret, men det kan man ju göra efter egen smak.



Mönster:   Praline
Garn: Svarta Fårets Tilda, ca 7 nystan. (Inte Marks och Kattens som jag skrev innan :) )
Stickor: Rundsticka 3,5 mm

Imorgon väntar en veckas hårt jobb, innan jag får ytterligare en veckas härlig semester!


4 kommentarer:

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
frisky frog sa...

Den röda slår den vita - i mitt tycke. Jag har gått från grönt till röda nyanser och din röda är superfin.
Gott att ha lite semester kvar. Jag har min sista lediga vecka, men efter sjunhärliga veckor ska det bli riktigt skönt att börja arbeta igen.
/kram

Metta sa...

Härlig röd färg på koftan som ser mycket skön ut. Jag började på en Surry Hills i rött, men har inte hållit i en stickning på hela sommaren. Hoppas snart vara i
Igång igen när jag kommit i ordning efter flytten, som varit mycket jobbig i värmen.
Ha det bra! Kram

Anonym sa...

Tilda är väl Svarta Fårets garn?