söndag 27 december 2015

God Jul!!


Den här hösten har jag verkligen inte varit någon bra bloggare. Det är väl för lätt att lägga ut bilder på Instagram antar jag, men nu gör jag ett nytt försök här genom att lägga ut mitt senaste stickade plagg!



Det är Susan Crawfords underbara The Perfect Christmas Jumper! Jag bara älskar den!



Det är ju verkligen lite av en prövning att sticka flerfärgsstickning och intarsiastickning i ett tunt garn som Supersoft, men jag tycker ändå att jag får känna mig nöjd med resultatet nu!



Lite ändringar gjorde jag dock:
Jag lade upp endast 95 m till bak och framstycket och på stickor 2,25 för att få den lite mer resårig och åtsittande. Eftersom jag vet att Supersoft krymper en hel del, så stickade jag en halv mönsterrapport till innan jag började på renarna. 
Jag lade endast upp 50 maskor till resåren på ärmarna och sen stickade jag dem ca 3 cm längre för att få dem lagom långa efter tvätt och de blev helt perfekta i längden!


Mönster: The Perfekt Christmas Jumper av Susan Crawford
Garn: Supersoft från Magasin Duett
Stickor: 2,25 och 3,25


















Nu önskar jag er alla en god fortsättning och många härliga hantverksstunder!!

5 kommentarer:

Myggan sa...

Vilken fin vintertröja!
/Anna

frisky frog sa...

Jag håller med dig, det är verkligen en superfin vintertröja.
/God fortsättning och gott nytt år.

Cecilia sa...

Också jag håller med! Fantastiskt fina detaljer som knappslån och "puffärmarna" som du dessutom genomfört så skickligt!
För att inte tala om renarna!
Hoppas att du haft en riktigt fin jul!

Anonym sa...

Här snackar vi jultröja! Vilket arbete du lagt ner, men fint blev det!

Cecilia sa...

Hej! Roligt att höra av dig! Jag intagrammar inte men bloggar inte heller lika flitigt som förr. Var sak har sin tid, kanske?
Roligt att du köpt spinnrock också! Ashford joy fanns med på min lista också, tror att det är en bra rock. Det är verkligen annorlunda att spinna med modern spinnrock, det jag gjort nu är hopplöst övertvinnat, men det har mest varit för att olja in gångjärn och annat och för att liksom känna på rocken!
Ha det så bra!