fredag 11 september 2009

Söderköpings Gästabud

Här är den ena sonens dräkt till gästabudet. Den äldsta sonen hade redan försvunnit ut med kompisar, så honom hann jag inte fånga på bild idag. Igår kväll var jag klar med dräkterna som först . Har suttit nästan till midnatt varenda kväll sedan i söndags, så nu känner jag mig ganska matt... Men så blir det ju när man inte kan börja i tid... Jag är nog ganska nöjd ändå med dräkterna. Jag hade dock köpt läder och tänkte sy kängor också, men igår kände jag att jag fick ge upp på det. Varken tiden eller orken räckte riktigt, så det fick bli bälten av lädret istället. Jag får sikta på att få det gjort till nästa år istället. ( OCH börja i tid!!) Musikgruppen Patrask Gycklargruppen Trix
Riddare till Tornerspelen

2 kommentarer:

Annabell sa...

Vad fint! Önskar man hade varit där!

Christer sa...

Hej hej.
Visst är det är mysigt med gästabudet,framförallt vid Sankt laurentii kyrka.Och vilken fin dräkt du har gjort,kan inte vara lätt att göra en sådan.
Ha det så bra.
Hälsningar Christer.