torsdag 7 oktober 2010

Äntligen igång med min acorns

Jag började för säkert en månad sen att lägga upp på en acorns i Drops Merino Extra Fine.
Jag blev så sugen på en när jag så KALen som drog igång då. Jag stickade ett par varv tills det körde ihop sig med alla engelska förkortningar... Helt otroligt hur många det finns och hur många sätt det finns att göra ökningar och minskningar på, lutandes åt alla möjliga håll.
Igår tänkte jag att, näe, nu måste jag ta tag i det. Och visst, jag hittade jättebra instruktionsfilmer på Youtube och vips var jag igång!
Det är ett helt otroligt mönster på sju sidor och jag bläddrar fram och tillbaka mellan diagram och skrivna instuktioner, rädd att missa nån "at the same time". Än så länge verkar allt stämma i alla fall. Hoppas att det flyter på lika bra idag :)

3 kommentarer:

Maria sa...

Ja, det kan verkligen vara knepigt med de utländska beskrivningarna. Bra att Youtube finns. Det ser ut att bli toppenfint! Lycka till med fortsättningen.
Kram, Maria

Rosenvante sa...

Vilket underbart mönster. Jag skrev upp översättningarna bredvid diagrammet och det underlättade faktiskt.

Sunna sa...

jag blev så himla nyfiken på vad du ska göra så jag försökte få napp på google, är det en kofta? och finns det en kal för den? kul ide i så fall och du kommer säkert fixa den galant