lördag 28 januari 2012

Jodå, helg igen!

Nu har det varit jättetyst från mig ett tag. Det har varit mycket jobb och dessutom så är det hög tid för äldsta sonen att välja till gymnasiet och det är massor att sätta sig in i och hur många skolor och program som helst att välja på.
Trots det, så har jag stickat lite i allafall. Här har jag börjat på en kofta som jag hittade mönster på hos 365 saker du kan sticka

Garnet är mitt vinstgarn som jag vann hos Lisas Garnkorg i juni förra året! (Japp! Jag använder garnlagret!)
Jag har gjort så att jag virkade uppläggningen på ärmarna, , bara så att jag fick med ärmarna i oket. Sedan kan jag sticka dem neråt. Då kan jag utnyttja så mycket som finns av garnet. Men jag tror nästan att det räcker till långa ärmar, såsom det ska vara på mönstret.

Här är min gamla vapendragare, Katten Jansson. Han gillar också garn, men mest som huvudkudde!

Och....jag är också fast! På Wordfeud!
Jag träffade mina kusiner i veckan och de visade hur man gjorde och nu är det så KUL!!
Tänk om jag inte har tid att sticka sen...? Fast så bra kan det väl ändå inte bli?? Nej!
Ha en jättehärlig helg alla!!























11 kommentarer:

Annabell sa...

Usch, det där med gymnasievalet verkar jobbigt! Tur vi har ett år kvar för våra tonåringar!

Såg att du har fått reklam för din blogg på face-book av Lotta, kul:)

Unknown sa...

Snygg kofta gillar färgen upplyftande. Lille kissen syns ju vad han trivs. Det är synd om sonen din inte lätt att välja. Ha en skön lördag kram Beijan

Otaliga projekt sa...

Bra jobbat med garnlagret, nu har vi snart hållt ut en hel månad!

Rosenvante sa...

Så skönt när man slipper allt det där med skola längre. Men det går fort nu ska du se, då är det ju knappt tre år kvar innan student, hm då kommer ju nästa val.
Så fint det blir med löven på koftan. Smart att virka så där också.
Jag som inte ens har en sådan telefon spelar Wordfeud. Spelar med Evelina i England på Stempens telefon, lite så där lagom spel och så vet man att det är ok med henne, man kan ju chatta i spelet om man vill också. Men visst är det roligt, man fastnar lätt.
Ha en fin lördagskväll.
Kram

disa sa...

Så FIN den blir!! Min yngsta försöker få mig att tycka om touch mobiler och Iphones......jag hatar dem ännu. Men jag måste medge att det däringa Wordfeud ser ju ut som något i min smak....hm....*skrattar* man får se om han lyckas få mig att tycka om dem till slut!! Ha en härlig helg. kramis

Mia stickar sa...

Så skönt det känns att ens barn är klara och har jobb! Det finns så stort utbud och så mycke att fundera över, hoppas att han hittar nåt han tror att han ska trivas med! Koftan blir säkert fin, älskar den rayalblå färgen!

Sunna sa...

vill du ha en wordfuedkompis till? kurtsmatte heter jag, underbar kofta

Hoffmans Design sa...

Hej har du fått vinsten???????
Kram Hoffmansdesign

Rät&Avig sa...

Ååå, vilken underbar blåfärg!
Koftan blir jättefin!
Jag har köpt 150g av vardera färg till Offen (långa modellen) och det ska nog räcka...
Bjud in mig till Wordfeud (boltibolten).
/Ann-Britt

Hoffmans Design sa...

Hej Vad konstigt jag gick till Posten med den 22 jan och du borde ha fått den i veckan . Okej kommer den inte så får du säga till. Nu skall jag försöka bli din följare. Kram Hoffmansdesing

Misemor sa...

Heisann. Ja det er en Maine Coon vi har. Hun er veldig liten, så noen utstillingskatt er det ikke. Men hun er verdens mest kosete da. Dine puser er jo vanvittig skjønne! Apporterer de også? Det er morsomt!
Glad jeg ikke har muligheter for wordfeud på min mob, da hadde jeg nok blitt hekta ja, hehe...
Ha en fin uke.
Klem =)