lördag 3 mars 2012

Är det som att svära i kyrkan...?

















Nej, usch mig, vad jag börjar på en massa olika saker nu...
I år har jag gått med i Sticka och där hade de en ny mysteriestickning som jag tänkte det skulle vara spännande att hänga på.
Det skulle bli vantar och jag hade en härva rött och lite vitt Visjögarn som jag drog igång med.


















Första ledtråden var den här fina hjärtkanten och sedan fortsatte det med en bit till av vanten.
Vanten fanns i tre olika varianter och eftersom jag valde den som sedan var enfärgad, så tänkte jag att de kanske skulle bli lite tunna då med bara vanlig slätstickning.
Säkert är det som att svära i kyrkan eller nåt, men jag gjorde en kombo och fortsatte att sticka en tvåändsstickad fortsättning. Samma som jag gjorde på mina andra favoriter. De är såå härligt varma och goa!
Fast....här stannade det projektet av....

























Här är strumpan som jag stickat nerifrån och upp. Den blev inte så tokigt faktiskt.
Dock har jag ganska höga vrister, så de är något tajta däröver och kanske så blir det syrran som får de här.
Jag tänkte hon skulle få komma och prova först om de passar, innan jag stickar nummer två.
Alltså står det här projektet stilla här...


























Egentligen är det för att jag har påbörjat ett jättespännande virkprojekt, som jag släpper allt annat nu. Det var ett sånt där som jag bara måste börja med!
Jag låter det vara lite hemligt ett tag till, men bilder kommer så småningom!


















Måste visa hur en del av familjen sover i det här huset :)
Från Es loftsäng har man fin-fin spaning!

















Och har man tur, så får man mer och mer av kudden, tills E nästan ligger nedanför...

Ha en strålande fin helg! Här skiner solen och termometern står på 3,1 grader. Visserligen lite kyligt än, men vädret ser underbart ut!

7 kommentarer:

Mia stickar sa...

Jag har alltid flera stickningar på gång! Stickningarna passar vid olika tillfällen! Nån tv-stickning, en att ha med sig på jobbet, en juntastickning (nåt man måste titta på alltså ingen tv-stickning men det går bra att prata) osv Det är väl kanske vad jag skyller på för jag har flera tv-stickningar flera...........

Rosenvante sa...

Här kliar det i fingrarna för att få starta nästa grej, men jag är ståndaktig och knegar på med min vante. Idag har jag backat 4 gånger eftersom diagrammet är så litet och så suddigt, så det är svårt att se.
Jag satt o tittade i tvåändstickat böcker med min spinnare i fredagskväll, det ser verkligen krångligt ut, men kommer man på tekniken flyter det säkert på också. Jag ska prova sen längre fram.
Jag förstår att dina vantar blir så varma och det måste ju vara en fröjd att sticka i det garnet, det blev min favvo efter Uppsala vanten.
Hoppas du har lika fint väder som jag har idag, sitter här o tittar på Vasaloppet i soffan och värms av solen.
Ha det fint.
Kram

Hoffmans Design sa...

Ja du vad säger man. Sockarna blev kanon fina och katten Hmmmmmmm söt MMMMMM. Kram Hoffmansdesign

Pysselfarmor sa...

asch då fortsätta och svära i kyrkan du och sticka som du vill...tvåändsstickat är toppen och blir ju varmare.
Den kragen är fin!

Villa Solhill sa...

Jag tackar inte nej till så fina sockar.
Vilken tur jag har som har plattare vrister en du.

Kram syster

Madeleine sa...

Kattmys! Härligt! :D

disa sa...

Så himla fina sockan och vanten ser ut. Och nu blir jag jätte nyfiken på ditt virkprojekt.....