fredag 21 september 2012

Fy tusingen för mormorsrutor!

















Jösses.... hur kunde jag ta på mig det här undrar jag varje kväll nu...??
Jag syr och syr och syr och aldrig verkar jag komma till änden.

Det är så här, att min syrra har en kompis, en jättehärlig tjej, som precis har blivit mormor. Så roligt förstås :)
Den nyblivna mormorn började lite smått på en mormorsrute-pläd till barnvagnen, men projektet strandade relativt omgående och  det var i det läget, som projektet övergick till att bli mitt.
Klart att man vill hjälpa nån som är så rar att få det klart. Så nu kämpar jag på. Ruta för ruta kommer till.
Inte senare än söndag ska jag hålla på längre, så nu har ni hört det också :)

Kram och hej från mig!
Ha en jätteskön fredag!!

7 kommentarer:

Annabell sa...

Hu då! Men fint blir det:)

Christina sa...

Bra kämpat!!

Sockan o Vanten sa...

Så snällt av dig att hjälpa en kompis!

Karin sa...

Hej! häftiga färger, bli kul att se filten när den är klar, Karin

Mia stickar sa...

Klart fina färger en fördel! De första 25 rutorna är kul sen börjar det bli lite enformigt, mpnga trådar som ska fästas och allt ska sys ihop! Du kämpar bra!

Otaliga projekt sa...

Åh, ja! Jag vet ju hur trist monteringen är. Den är galet trist. Sen vet man ju att när man väl är klar så blir det ju så fint.
Otroligt snällt av dig att göra detta till någon annan.

Anonym sa...

Kämpa på, slutresultatet blir säkert jättefint!