lördag 23 maj 2015

När man inte ger sig, utan börjar om!


Här är en kofta som jag stickat länge och väl på!

Denna gång hade jag valt mitt extremt fina garn som jag specialbeställt från bästaste Tant Kofta och då fick inget gå fel!
Garnet hade legat länge och väl i skåpet... Svårt att välja det ultimata koftmönstret!  Men så såg jag den här koftan av Kamilla Svanlund i tidningen Avmaskat och jag fastnade direkt för den!
Här var den!



Sen är det det där med att välja storlek som jag tycker kan vara lite svårt.
Jag ville inte att den skulle bli för tajt, så jag valde medium. 
Jag hade stickat hela koftan med hals- och framkanter och ena ärmen en och en halv gång. Tyckte ärmen blev för vid, så jag började om på den och stickade om halva, när jag fick inse att hela koftan blev alldeles för stor....
Vad göra...? Detta fick absolut inte bli ett projekt som hamnade i skåpet oanvänt, så det blev till att repa upp till nystan igen. Skam den som ger sig! Tillbaka på ruta ett!



Jag började om helt från början i storlek small istället och nu blev det såå mycket bättre!
Den passar mig precis och det är absolut en av mina riktiga favoriter!


















Mönster:  Margo av Kamilla Svanlund
Garn: Angorett färgat av Tant Kofta

5 kommentarer:

Virresstickning sa...

Så snygg!
Nu är jag än mer övertygad att jag måste sticka en.
Är själva koftan stor i storlek eller har du mixtrat med masktätheten?

Cecilia sa...

Det är lite surt att repa upp men alltid värt det så att man kan bli nöjd!
Och den blev superfin!

frisky frog sa...

Sååå fin och vilket arbete, men bättre att repa och att den blir använd. Den randiga nedan är också jättefin. =)
/kram

Rosenvante sa...

Det är så imponerande att du gör om hela koftan igen. Men den är verkligen värd att sticka om för att kunna användas, underbart mönster. Camilla gör väldigt fina mönster, har stickat efter hennes vantmönster bara men de är väldigt vackra.

Myggan sa...

Oj, vilket jobb. Jag hade förmodligen slängt den i ett hörn och börjat på något annat. =) Tur att du har bättre tålamod, koftan blev jättefin!
/Anna