fredag 4 juni 2010

Ensam hemma

Idag är en dag när resten av familjen är i skolan och på jobbet. Själv har jag ledigt som kompensation för Nationaldagen. Det känns ganska ovant att ingen mer är hemma än jag och de små djuren. Jag såg i trädgården, att det börjar blomma i bergsskrevorna vi har på baksidan. Visst är det vackert?
Det blev också en duk sydd till "nya" bordet. Det var återanvändning av ett gammalt rutigt tyg jag hittade i gömmorna. Det passar bra till vårt röda hus. Jag hittade inga duktyngder, så jag gjorde några snabba av stenar plockade på Skagen för ett antal år sedan, bara ihopknytna med hampasnöre. Det funkar i alla fall...
Nu kan det bli en stund över till en kopp kaffe här och koftstickningen som har kommit till andra ärmen. Sedan ska allt stickas ihop till ett ok.
Hoppas att ni andra har en fin dag också!

4 kommentarer:

Anonym sa...

JAG HAR INTE SETT NÅGRA STEN TYNGDER/EMIL

Anonym sa...

Vad fint det blev med duken och smart och ta stenar som tyngder.
Ha en skön helg.

Kram syster

Anonym sa...

Hei.Nydelig.Vakkert.Deilig tid nå framover.Kjempe fin dag på Frei i dag.Har sittet ut i sola i dag med hekling.Deilig.Ha en riktig fin helg videre.Klem fra Bodil...

Sunna sa...

Så underbart att vara ledig när det varit så fint väder, idag måndag jobbar jag och vaknade till en grå himmel, gjorde inte ett dugg då