torsdag 24 juni 2010

Gåva och sjalar!

Igår när jag kom hem efter en lång dag, väntade ett prickigt paket på mig! Bara papperet var ju fint, jag som gillar prickigt! Det var ett paket från Bodil i Norge, som hade förärat mig en av sina give-aways! Tack snälla du för så fina saker! Det blir perfekt att duka med nu till midsommar! Det ska bara till lite städning först... Så här fint blev det hemma vid vårt köksbord! I övrigt har jag börjat på två sjalar. Det är en Annis jag hade tänkt att börja med och den stickar jag i mitt nya garn, Ranco. Sedan såg jag så fin sjal hos Sticka på landet i kärleksknutar, att jag inte kunde låta bli att prova den också. Fyndade några nystan Vienna häromveckan som jag använder till den. Det är lite svårt att få knutarna lika stora och det stör mig lite, men jag får väl köra på så blir det väl bättre och bättre.

4 kommentarer:

Malin sa...

Vilka fina pesenter! Och vilken ullig och gullig sjal du håller på med. Ser ut att kunna värma gott svala sommarkvällar.

Rosenvante sa...

Så fint paket du fick. Duken passade så fint in på ditt bord också.

Den vita sjalen är helt underbar, ulligt gulligt.

Trevlig midsommar önskar jag dig också.

Sunna sa...

Ha en underbar helg

Blenda sa...

Hej, hittade just hit till din blogg, och kollade lite på de senast inläggen. Måste bara säga att jag tycker att din Haruni är grymt fin!
Ha det bra, hälsar Blenda