söndag 9 september 2012

Gästabud, första delen.

  

Oj, oj, vilken helg!
Den började redan i fredags. Direkt efter att jag gått från jobbet, så begav jag mig förstås direkt till Söderköpings Gästabud! Höstens höjdpunkt!!


























Tänk att det finns så mycket fint garn även på medeltidsmarknader!
Förra året var jag klippt tvungen att köpa ett par härvor här, men i år kunde jag behärska mig :)
Men titta och känna måste man ju i alla fall!

























Efter många rundor på stan, så smakar det ju gott med kaffe och en kringla på St. Ilians :)


















I Brunnsparken så fanns det en hel massa små bågskyttar!


















Där kunde man även avnjuta en stunds musik av Skrål som spelade vevlira och trumma.


















Uppe vid kanalen, så fanns flera tältläger.


















I Kyrkparken vid vår vackra röda kyrka St. Laurentii, finns den stora medeltidsmarknaden.
Massor av fint hantverk.


Jag återkommer snart med flera spännande bilder!

5 kommentarer:

Mia stickar sa...

Så fin du är i din fina klänning! Ser med spänning fram mot fler bilder!

Cecilia sa...

Ja, du är verkligen vacker! Roligt med en sådan stor marknad!

Christina sa...

Håller bara med som ovan. Ser ut som en marknad jag gärna skulle besöka :)

Metta sa...

Så fina bilder du visar från Gästabudet. Håller med om att du är både vacker och fin i din klänning. Manteln blev också jättefin med sin pälskant. Ser fram emot fler bilder.
Till nästa år måste jag planera in ett besök på Söderköpings Gästabud så jag får se dig live.
Ha en bra vecka! Kram

christer sa...

Hej hej!!
Väldigt fina bilder,gästabudet livar verkligen upp lilla Söderköping.Själv har jag gjort en liten film om gästbudet,som kan ses på min hemsida.

Ha en trevlig helg.
Hälsningar Christer.