söndag 18 november 2012

Stickträff i Tryserum!


I helgen nu, så har jag deltagit i en härlig stickträff som Mia, Marie och Sunna hade ordnat i Tryserum, en liten bit från Valdemarsvik. Vi höll till i det här fina huset som tidigare varit Missionshus. Jättevackert!
Eftersom vi firar sönerna idag ( de fyller år på onsdag ) så fick jag nöja mig med att delta bara en dag, eftersom var lite fix kvar till kalaset.


Här ser vi ett gäng damer, lika flitiga med stickorna allihopa!
Allt som allt så var vi ett trettiotal.



Sunna stickar på en liten söt blåmes. Vilket tålamod!!


















Varsin påse med en massa fint i fick vi allihopa!
Bland annat ett måttband och mönster till African Flower.
Jag hann inte virka mitt medan jag var där igår, men hemma senare på kvällen, så letade jag fram lite Drops Alpaca till mitt måttband. Jag är ganska nöjd med färgvalet och tycker att det blev lite Afrika :)
Himla roligt att virka också!

Stort tack för ett jättefint arrangemang tjejer!!
Vi ses nästa år :)

Nej, nu måste jag tillbaka till tårtbaket!!

7 kommentarer:

Metta sa...

Så trevligt ni verkar ha haft på stickträffen i helgen. Visst är det inspirerande när man får träffa likasinnade. Fint måttband du gjort!
Så gulliga de små små kläderna är. Härligt att ibland få sticka så små plagg.
Vantarna blev också fina och ett bra sätt att ta vara på restgarn som det alltid blir. Sålde igår ett par till hälften vita och hälften grå, just bara för att de var tvåfärgade.
Skönt att din mamma mår litet bättre, men förstår hennes frustration att vara "enarmad". Minns när jag själv bröt handleden för två år sedan. Inget roligt.
Ha en bra vecka! Kramar

disa sa...

Grattis till sönerna! och vilken härlig stickträff. Din african flower är jätte fin och baby setet i föregående inlägg är enormt fint!! Jätte sött! =)
Kramis

Mia stickar sa...

Å så kul det hade varit att få vara på en sån där stickträff!

Ostickat sa...

Mysigt med stickträff.

Solstrimmor sa...

Men så mycket fint du stickar, tunikan är jättefin! Måste vara roligt att träffa så många likasinnade på stickträffarna.
Tack för dina kloka ord hos mej:) Jag håller med dej i allt!

Ha en god och glad onsdag.
Kram Eva-Mari

Mia sa...

Tack själv för en härlig helg! Vilket fint måttband! Ses kanske innan nästa års event hoppas jag. Kram på dej!

Sunna sa...

vilket fint inlägg du gjort om helgen, vet du att jag fick inte upp kameran en enda gång, ha det gott