söndag 24 januari 2010

Jag har fått en Blogg Award!

Jag blir hur glad som helst! Jag har fått den här blogg awarden av The Willow Fairy. Tack för att du ville ge mig den! Detta innebär att jag ska berätta 7 saker om mig själv och att jag sedan ska skicka den vidare till 7 andra bloggare som jag tycker om. Jag ska försöka här: 1. Det kommer väl inte som någon överraskning, men jag älskar att sticka och virka. De dagarna jag inte gör det på året är lätträknade. Jag hinner oftast bara lägga upp maskor och börja på något, så snurrar ett nytt projekt i huvudet... 2. Jag älskar att läsa. Gärna deckare och historiska romaner. Det blir ju ofta en konflikt om tiden med stickningen... 3. Jag älskar djur. Nästan alla djur faktiskt, men favoriter är katter av alla slag. Självklart våra egna, Katten Jansson och Maja (maine cooner) men även lejon tycker jag är vackra. Har faktiskt haft lyckan att få krypa in i halmen hos lejonungarna i Kolmården och klappa på dem och fota!! 4. Jag är väldigt historieintresserad. Tycker om att läsa om hur det har varit förr och så. Det är nästan så jag tror att jag har levt ett tidigare liv och att det är därför jag känner så mycket för allt gammalt. 5. Jag gillar mindfullness. Att försöka leva och känna just nu utan att döma eller värdera. Det är något man måste träna på hela tiden, men tillför så mycket till ens liv. 6. Jag älskar hundkojor. Bilen alltså! Det gör även resten av familjen. Vi är med i två klubbar och vi åker på träffar både i Sverige och utomlands. Förra året var vi i Birmingham på 50-årsjubileum. Vi har 5 stycken i garaget just nu. Galet, jag vet, men jättehärligt! 7. Jag har tänkt att jag ska köpa en spinnrock och försöka lära mig att spinna till sommaren! Lena på mitt jobb sa att hennes son hade får och att de slänger ullen! Det är ju synd och skam, så jag hörde mig försiktig för om de inte ville ge lite till mig istället, så jag kan prova att spinna det till garn. Undrar om det är svårt...? Jag vill gärna ge Awarden vidare till dessa bloggare som jag gillar att följa: Annabell som var den som invigde mig i stickbloggarnas värld. Tack Anna!! Fröken Elsas Virkblogg. Marie har varit jättesnäll och hjälpt mig med lite tekniska saker. Hänt i Hörnebo, Jullan! Bodil Hobby och Foto. Sunnas Blogg. Mellan Himmel och Jord. Ullfull.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Tackar, naturligtvis antar jag utmaningen att berätta 7 saker om mig själv. Det är alltid lika roligt att läsa dessa "bekänningar" och alltid finns det någon/några punter man känner igen sig i, som t ex här, älskar att sticka och virka bl.a.
Kram

Annabell sa...

Tusen tack! Jag är glad att du tog dig in i blogg-världen! Inom kort kommer sju saker om mig! Kram.

Anonym sa...

Hei.GRATULERER med Awarden.Den fortjener du.Kjekt å bli kjent med deg igjenom bloggverden.Nå ble jeg enda bedre kjent med deg.Tusen takk for att du ville ji den til meg.Kan ta noen dager før jeg legger den ut.Er blitt så forskjølet er ikke helt i form.Ha en kjempe fin Mandag.Klem fra Bodil...

The Willow Fairy sa...

Kul att läsa lite mer om dig. punkt 2 har jag också problem med. Jag har löst det genom att lyssna mkt på bok istället. Och det du skrev om lejonungarna på kolmården påminner mig om när jag som liten fick klappa tigerungar, jag tror det var i Borås djurpark, men jag var så liten så jak kommer inte ihåg säkert, tigrarna mindes jag däremot. Jag tyckte synd om dem (liten inhängnad med lågt stängsel som massa barn hängde över i en ring runt dem) samtidigt som jag var glad att jag kunde klappa dem.

Mindfulness är bra - fler borde träna på det.

Spinna är rena meditationen om du har lite koordinationsförmåga i alla fall. Jag tycker det är synd att man slänger så mkt ull, men jag antar att det är för dåligt pris för att bönderna ska orka bry sig. Det brukar inte vara några problem med att få ta precis hur mkt man vill.

Ullfull sa...

Tack för Awarden! Det kommer snart bekännelser på min blogg! Kul!/Anita

Marie sa...

Tack så jättemycket för awarden! Roligt att få veta lite om dig :)