lördag 4 september 2010

Nu blommar det!

Den är krukväxten köpte jag i somras, utan att veta hur den skulle se ut när den blommade. Jag skulle egentligen köpa några Saint Paulia. De finns i så många sorter och jag tycker de är så fina. Min mamma har alltid haft så många vackra som har blommat mycket och jag har väl ärvt intresset för dem. Den här dock, var ingen ren Saint Paulia, utan blommorna skulle bli som en blandning mellan Saint Paulia och Kornettblomma, sa hon i affären. Det lät så spännande, så jag klippte till på en för 79 spänn, fast jag inte visste hur den skulle bli. Idag har blommorna slagit ut och så här ser de ut! Är det kanske någon av er som vet vad den heter? Och förresten The Willow Fairy, luktärtsorten på min bild tidigare som du inte kom på vad den hette. Den heter Cupani.

3 kommentarer:

Rosenvante sa...

Vilken tur att du fick blommorn på den annars hade det varit lite snopet.
Den påminner mig om nått, men jag kan inte sätta fingret på det just nu, hm får fundera lite över det där.

Marie sa...

Söt liten blomma. Jag samlade på många olika sådana innan och du hittar nog din blomma här: http://www.gesneriasterna.se/swe/foto.php?start=SI&stop=ZZ

Anonym sa...

Din blomma är en Chirita,släkting till Saint Paulian och Streptocarpusen.Den är verkligen söt och lättodlad