måndag 6 juni 2011

Min Kaellingesjal!

Nu är den klar, min Kaellingesjal och åh vad jag blev nöjd med den!
Det var verkligen inte helt enkelt att sticka efter danskt mönster, det måste jag säga, men med hjälp av google, google översättning och lite sticklogik så gick det vägen :-)
Jag var ju rädd för att den skulle bli för liten, men när jag fick tvätta och blocka den, så blev måtten hela 220 * 85 cm. Helt tillräckligt för en stor sjal.
Jag har stickat i helt vanligt 2-trådigt ullgarn och stickor 3,5 mm.
Jag önskar er all en underbar nationaldag med mycket vackert väder!

6 kommentarer:

mary-ann sa...

vilket jobb! men snygg blev den :)

Anonym sa...

verkligen ursnygg
MVH Sunna

Anneli sa...

Vilken jättefin sjal! Förstår att du är nöjd.

/Garnfröken.

disa sa...

Helt underbart fin sjal och sockarna i det förra inlägget!! Nu får du stolt använda dem denna sommar. *ler varmt*

Christel Wijk sa...

Fantastiskt fin sjal. Den ser svår ut att sticka.

Lilli sa...

Oh, så fin och härlig sjal! Spetskanten ser läcker ut :) De gröna sockorna i förra inlägget tycker jag är supersnygga :)