söndag 4 december 2011

Det tar sig...en mössa klar!

Den här mössan köpte min syrra garn till på Symässan förra vintern. (Drops Nepal)
Jag hade lovat att sticka den åt henne, men jag kom bara en bit på väg då. Sen har den varit liggande hemma hos henne.
I går tog jag hem den och stickade klart den. Nu måste jag få lite ur händerna igen.
Här får syster yster ställa upp som fotomodell och visa upp sin fina mössa :)
Igår var vi på Thorstorps Gård på lite julmys. I den här fina stugan var det en dam som sålde väldigt fina stickade saker. Tyvärr blev jag så uppe i att titta att jag inte kom ihåg att fota dem...
Inne i det stora huset fanns det mycket gott fika att välja på.
Ha en fin andra advent!

9 kommentarer:

Tina sa...

Glad 2:a advent du oxå!!

Susilull sa...

Så fin mössan blev!
Och syster yster passar jättebra i den!
Mysigt med lite julmys!

Hade planer på ett liknande julmys igår, men blev så uppslukad av att handla alla julklappar, så när jag var klar var jag trött och vrålhungrig och det blåste och regnade så det kändes mysigare att få åka hem än att vandra iväg till en liten gård med julmarknad. Så är det ibland.

Ha en skön 2:a advent!

Mia stickar sa...

Jättefin mössa! vad ni är lik varann!

Rosenvante sa...

Härlig modell det där, sitter fint över öronen och är ändå lite formbar och så snyggt med flätorna.
Men du, ett år, har hon varit sur på dig eller? :)

Sunna sa...

toppenfin mössa på syrran, hälsa henne

Annabell sa...

Snygg mössa och snygg modell!

Unknown sa...

Toppenfin mössa!!

disa sa...

Jätte fin mössa!! Skönt att få projekt färdiga, känns så bra. Och din syster är jätte fin i den med. =)

Metta sa...

Så fin mössan blev och jag tror din syster blev nöjd även om det har dröjt innan den blev klar. Den passar henne verkligen.
Trevligt med litet julmys och gott kaffe även om julkänslan har litet svårt att infinna sig. Personligen är jag jätteglad så länge det är snöfritt.
Ha en bra vecka! Kram