torsdag 19 juli 2012

Inget linneväder precis...

















Visst är det väl konstigt, att det ska vara så svårt att få en del projekt avslutade och fotade...?
Nu har jag äntligen sugit tag i mitt linne igen och fått banden påsydda och tre trådar fästa. Himla jobbigt... :)
Men inte har vi något linneväder precis.... Visserligen är det väl film- och stickningsväder, men 5,5 grader som vi hade i natt när jag släckte lampan, det är ju lite väl svalt...



Mönstret till denna är från 365 saker du kan sticka.
Garn: Merci från en vinst från Thomas Kvist
Stickor: Rundsticka 4 mm.



Jag måste ju också berätta att jag varit på bloggkompisträff med Metta i tisdags!
Vi hade riktigt tur med vädret och satt ute i en härlig trädgård i Norrköping och fikade, stickade och pratade. Tänk att jag inte kunde komma ihåg att ta en enda bild...
Jätteroligt hade vi i alla fall och hoppas att vi kan ses snart igen :)


















Just nu på stickorna finns detta :)
Det är ett mönster från Ravelry som är jätteroligt att sticka, så jag tror att det snart kan komma fler foton :)
Ha en perfekt härlig torsdag alla!

5 kommentarer:

Sunna sa...

så myckwet fint du gör, här stickas det ingenting, har drabbats av stora ledan och bara längtar efter semester, men har två veckor kvar!! ha det gott

Metta sa...

Jättefint linne! Det är bara att hoppas att vi får litet sol och värme snart:0)
Visst måste vi göra om träffen och ses snart igen.
Ha en bra helg!

disa sa...

Vilket vackert linne!! Skönt när man fått gjort klart det där sista, konstigt att det ska kännas så drygt....men sedan så bra när man äntligen tagit sig i kragen och gjort det. Vad roligt med en stickträff! kramis

frisky frog sa...

Vilket superfint linne! Vill ha i grönt...
Hur går det med virkningen? =)

Mia stickar sa...

Så fint linne! Brukar också ha problem emd att det blir liggande och kommer inte till skott med det sista! Här uppe i norr har vi heller ingen värme!