måndag 22 oktober 2012

Hemma från Habo!

















Helgens begivenhet har varit ett stickevent i Habo som ordnats av härliga tjejerna Anna och Carin,  med hjälp av en storartad familj som kökshjälpar. Vi har bott på den här vackra lägergården, Munkaskogsgården,  strax utanför Habo.




















Lägergården fylldes av femtiotalet stickglada damer i alla åldrar med samma vurm för garner i alla former och färger! Ljudnivån när alla kom igång och babblade stickning gick inte av för hackor... :)
Träffen anordnades för tredje gången i år, men jag var med för första gången, ganska mycket tack vare Metta som lockade med mig. Vilken tur!


















Alla välkomnades med en goodie-bag som i mitt fall innehöll de tre vackra garnerna till vänster, samt ett sjalmönster som nog är meningen att man ska använda dem till. Det ska bli ett härligt vårprojekt!
Påsen innehöll även en liten, liten, söt ullsax som är perfekt att klippa trådar med! Kolor att hålla blodsocker halten uppe med, var inte heller helt fel :)

Garnet till höger, en härva från Ullcentrum på Öland, var min vinst i garnlotteriet! Det blir nog perfekt för en julklapp som väntar på att bli stickad!


















Vi som var blåbär i garnfärgningsbranschen kunde få fin hjälp av Liisa att färga ullgarn med Jeaba kallfärger och jag slog till med GRÖNT :) Jag är såå nöjd med mina två härvor!
Visst är de väl vackra?


















Det fanns även en del smått och gott att inhandla. Här en fin sjalnål och stickmarkörer av Carin och ett gulligt måttband med en virkad pingvin på. Ett absolut måste för stickväskan, eller hur... ?

Slutligen, TACK alla ni som förgyllde helgen, förstås Anna och Carin, men även alla, alla ni andra som också fanns där! Vi ses säkert igen :)

9 kommentarer:

Annette sa...

Man lär sig ju mer för varje gång jag duttade för mycket när jag färgade p åGranhammar så nästa gång längre färgsjok.Det var väldigt roligt väntar bara på nästa gång!

skapa och inreda sa...

Låter helt underbart att få tillbringa en helg med likasinnade. Ditt garn blev verkligen skönt grönt :)
Annika

Metta sa...

Visst har vi haft en fantastisk helg! Jag är så glad att jag frågade dig i somras när vi träffades, om du ville följa med till Habo. Så hade vi ju turen att komma med också. Nästa år hoppas jag att vi kan göra om det och då tillsammans med Kine, som var med förra året, men som nu är i Portugal.
Ha en jättefin kväll! Kram

Otaliga projekt sa...

Åh, vad roligt! Jag önskar så att jag hade kunnat vara där jag också, men man kan inte få allt.
Ni verkar ha haft en kanonhelg.

Sunna sa...

klart vi gör om det, fattas bara

Mia stickar sa...

Så avundsjuk man blir, här uppe i de norrländska skogarna händer inte mycke!

sinneskatten sa...

Mmmm man bara njuter av efterdyningarna av en sån go helg, men visst det var ganska skönt att vila öronen hemma.
Carina

Maria sa...

Vad härligt! Jag hade gärna varit med! Min sambos syster bor precis i närheten. Det är så vackert där!

Maria sa...

Tack igen! Vad gullig du är!