onsdag 31 oktober 2012

Höstlovsledigt!














Efter hemkosten från Stickeventet i Habo, så har jag haft en hektiskt vecka som avslutades med jobbresor både till Göteborg och till Stockholm. Tur att jag visste att en semestervecka väntade på mig sedan :) Det är härligt att bara få vara ledig och inte ha en massa schemalagda saker som hela tiden väntar på en...

Tyvärr inleddes ledigheten av att min mamma ramlade så tokigt att vi satt hela lördagen på akuten....
Hon föll så tokigt, att axeln både bröts och gick ur led, plus att hon bröt lillfingret.... så det kan bli, när man snubblar över en tax! Nu väntar hon på ortopedavdelningen på operation och förhoppningsvis kan det bli av idag.

Annars så stickar jag på :) Det är ju mycket julklappar, så de kan man ju inte visa så mycket av än så länge. Här ovan är dock ett set med bebiskläder som jag har börjat med. Det är min äldsta kusin, som ska bli mormor snart och då är det ju roligt att få tillfälle att sticka småkläder igen :)
Mössan som är klar, är ett dropsmönster och det är även byxorna och tröjan som jag tänkte sticka i en nyans mörkare gråblå. Jag tror att det blir gulligt!

Ha en finfin vecka både ni som har höstlovsledigt som jag, men även ni som får slita några dagar till!

7 kommentarer:

Cecilia sa...

Men din stackars mamma! Som du skrev, så lite som skiljer mellan att det går bra och att det inte gör det! Det händer ju att folk trillar alldeles förfärligt men knappt skrapar sig Hoppas att allt går bra med operation och sedan läkning och åternhämtning!

MARY hette hon ju! Jo, jag läste alla de böckerna också! Fast just nu mindes jag bara tvillingen, Lou!

Två spinnrocker, det är inte alls fel, har man grimma får man ko! :-)

Bodde du närmre kunde vi ha en spinnträff...men om du är med på Facebook kan du med i gruppen Spinnare. Då träffar du säkert på någon runt knuten som vill visa!

disa sa...

Nämen stackars mamma din!! Jämarns så ont det ska ha gjort att bryta all det på samma gång! *ryser* Hoppas hon får operera sig idag då och sedan blir återställd fort. Men jag misstänker dock att det tar sin lilla tid.....

Skönt med lov och sticktid!! Särskilt efter det var så mycket med jobbet för dig sista veckan och sen oron över din mamma.
Ha det så mysigt nu då och hoppas du får många stick mysiga stunder!!
kramisar!
Disa

Mia stickar sa...

JA hu vad fort det kan gå! Hoppas hon får operera fort och att det läker fint sedan!
Jag har ingen ledigvecka men en ledig fredag har jag att se fram emot!

Sunna sa...

Hoppas mamma repar sig snart, tyvärr ligger min poncho stilla sen vi kom hem, men undrar om inte Mia gjort sin klar. Snart ses vi igen, ha det gott

Annabell sa...

Hoppas att Gumpan mår bättre, ska ringa Anne idag och kolla! Hoppas att du kunnat njuta lite av din ledighet! Kram Anna

frisky frog sa...

Hoppas att du fick en bra ledighet trots mamsens fall.
Sticka lugnt!

Rät&Avig sa...

Lovikkadrottning...jo, man tackar! ;)
Läckert med tre färger i randningen på dina vantar, det måste jag testa!

Så tråkigt med din mamma, hoppas det ordnar sig med henne.
/Ann-Britt