lördag 27 november 2010

Adventsbestyr!

Tack för alla snälla hälsningar till Jansson! Faktum är att han så småningom piggade på sig, antagligen av att han fick lite extra vätska och lite meduksiner för magen. Nu är han nästan lika sugen igen på vår mat och råttorna (på bilden) lever ett hårt liv :-) Veterinären ringde igår också och sa att det såg bra ut med blodanalyserna. Skönt! Här är han, föremålet! Fin, eller hur? I övrigt så har det varit körigt! Jag vill ju hinna så mycket och lovar så mycket i mina svaga ögonblick... Hade ju lovat kompisen Karin med caféet att delta med något på julmarknaden som hon ska ha där, nu i advent. Som vanligt kom jag ju inte igång i tid, visste inte vad jag skulle göra heller. Det fick bli virkade vantar med mönster av lite ihopkok av blandat och egna idéer. Har nästan virkat i sömnen. Jag hann inte så många som jag hade tänkt, så jag fick fylla ut bordet med lite annat också som är över här av andra gamla projekt. Tyvärr har jag inte tänkt på att fota också när jag varit där, men jag får väl göra det en annan dag och blogga. Med annat adventspyntande har det blivit dåligt... Sitter nu på morgonen och syr nya gardiner... Gardinmodell får bli en helt enkel vanlig kappa med lite rynk i mormorsrutigt. Jag har nu ett tag haft flera gardiner i den här modellen och det är också fint, men nu vill jag ha lite omväxling. Ljusstakar och stjärnor får jag ta ner från vinden ikväll och hoppas att de vill lysa... Ha en riktigt fin första advent!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Hei.Kjempe bra at det går bedre med katta og at bloprøven var bra.Sender en klem til den.Skal bli kjekt å se gardinen ferdig.Ønsker deg en riktig fin helg.Klem fra Bodil.

Rosenvante sa...

Skönt att det är ok med Jansson igen. Det är så jobbigt när de är sjuka och man är så maktlös.
Bestyr har jag också, ligger konstant efter, har ju bara oktober i min inbyggda kalender, typiskt mig. Men jag har inga måsten att göra eller passa och det är skönt.
Jag tänkte också ta fram symaskinen om jag hinner och fortfarande har lust sen idag. Jag är ju inte riktigt kompis med min så det är lätt att hoppa det momentet om jag säger så. Annars blir det lite lätt plocks här idag, men varför blir det så stökigt när man plockar? Just nu är allt upp o ner här. Nej, får väl ta ett tag till.
Ha en skön lördag och hoppas ljusen brinner för dig i kväll. :)

Maria sa...

Så skönt att kissen mår bra! Lycka till med alla adventsbestyr och ha en fin helg!

Mia stickar sa...

Så skönt att allt är bra med Jansson! Vad duktig du är som syr gardiner, jag hatar stt sy gardiner så ifjol beställde jag färdiga nya julgardiner till köket, sällan man hittar färdiga eftersom vi har så höga fönster och det är dessutom tre i köket.

Villa Solhill sa...

Jag är jätte glad och höra att Katten Jansson mår bra igen.
Kram syster

The Willow Fairy sa...

Fint att höra att det är på bättringsvägen...