onsdag 22 augusti 2012

Min teststickning är klar!

















Här är min Lotus Shawl helt klar!
Det är Maria Olsson som har bloggen Pyssel och Knåp som har gjort det fina mönstret och jag har varit en av de lyckliga som har teststickat :)



Förutom en liten komplikation i början, med en rad i diagrammet som inte skulle ha varit med, så var det inga som helst problem med att sticka vidare.



Detta har varit en jätterolig stickning!


















Jag gjorde ett par extra omgångar (totalt 9 st.) av mönsterrapporten som upprepas, för att det skulle bli en STOR sjal! Den mäter 185 cm * 95 cm.


















Först började jag att sticka med nr. 4mm men jag såg snabbt att det skulle bli finare att öka lite på stickstorleken, så jag tog upp det första och började om med nr. 4,5 mm

















Mönster: Lotus Shawl
Garn: Drops Alpaca 4 nystan.
Stickor: Addi Lace Rundsticka, 4,5 mm


















Här regnar och är mulet ikväll, så det blir en kväll i stickfotöljen :)
Ha ett par fina dagar innan helgen hägrar!

14 kommentarer:

Otaliga projekt sa...

Den blev verkligen jättefin och vilken fin färg. Den förstår jag att du är nöjd med.

Sockan o Vanten sa...

Imponerad :))
Den ska du vara mer än nöjd med!!

Krickelina sa...

Men så snyggt! Jag skynda mig att göra klar min/hennes No Boundaries också. Den där Maria hon kan hon...

Annika GW sa...

Fantastiskt fin! Vilket arbete. Ser svårt ut! / Annika

Cecilia sa...

Enormt fin sjal! Och i det garnet kan man enkelt föreställa sig hur härlig den är att ha på sig!

Sunna sa...

den är ju helt underbar, kul att vi ses i oktober

disa sa...

Jätte vacker!! =)

Christina sa...

Ljuvligt mönster och en vacker presentation....

Rosenvante sa...

Vilken ynnest och vilken tur att du fick äran. Den är ju jättesnygg och så mjuk den måste vara med det garnet.
Här är det lite lugnare i kväll, men det var verkligen höst på morgonen.

Susilull sa...

Den är jättefin!
Det är ett vackert mönster hon gjort, Maria!

Mia stickar sa...

Så jättefin den blev! Hatten av för både dig och Maria!

Marie sa...

Jättefin! :)

disa sa...

Ja just! Vad heter du på wordfeud, om du spelar? Vill jätte gärna spela med dig. Jag är ur dålig, men tycker att det är fantastiskt roligt!! =)

Annika Odelstav sa...

Fantastiskt fin!