tisdag 28 augusti 2012

Restgarnsprojekt igen!


Det här är ett par benvärmare som jag stickade för några veckor sedan.
Jag hade 1 1/2 härva kvar av Cascade. Samma garn som jag stickade en kofta i våren 2011.
De här benvärmarna blir varma och goa att ha till.
Härligt när man kan använda upp av sitt gamla lager, eller hur? Det räckte ganska precis :)

























Flätor tycker jag så mycket om att sticka, så det här mönstret nappade jag på direkt.
Det är Miasticks mönster Velma som jag hittat på Ravelry.

Ha en fin stickvecka!
Här verkar det som att hösten har gjort sitt intåg. I morse såg jag på termometern att vi hade haft 0,5 grader på natten....

11 kommentarer:

Rosenvante sa...

Görgott det där och så belåten du måste vara med dem där.
Tycker jag känner igen mönstret lite, ett dropsmönster som jag gjorde mössa o halvvantar efter. Väldigt fint och kul att göra.
Ser att du har haft kylan du också, vi hoppas väl att det blir lite värme till eller hur?

Birgitta sa...

Vilka mysiga benvärmare. Blir gott att ha när kylan sätter in. Vad fin den röda sjalen är.
Kram Birgitta

Cecilia sa...

Snyggt med sådana där pluppar, det har jag aldrig stickat. Satt och kikade på ett sådant mönster bara härom kvällen.
Trevligt att göra rent hus med lite restgarn, också!

Pixi sa...

Ohh så fina och vilket jobb med dem!=)

nattugglan sa...

Oj jisses så fina benvärmare..Härlig färg oxå..Javisst är flätor roliga att sticka..jag håller på med en slipover nu som dottern ska ha..kanske de blir en julklapp..

Mia stickar sa...

Fina blev dem och jag har heller aldrig stickat pluppar! Här ikring har det frusit hos en del men vi har klarat oss! Men hu så kallt det är nu!

skapa och inreda sa...

Helt underbara! I en färg som är mycket tilltalande för mig :)
Undra om jag skulle våga mig på att försöka sticka ett par jag med, har ju precis lärt mig sticka flätor.
ha en bra dag.
Annika

disa sa...

Åh! Underbart fina!! =)

Unknown sa...

Och så en liten funderare för dig:Lev Vackert butikens (www.levvackert.se) ambition är att varje år arrangera, varje adventshelg både Lör. och Sön. mellan 10.00 - 18.00, en magisk och mysig julmarknad.
I vårt lantliga café Två Tanter kommer det bjudas på julens godbitar, glögg och praliner så missa inte vårt julfika!
Då bjuds du som besökare på underbart hantverk, gediget och handplockat hantverk i från hantverkare i hela Sverige. Samtliga hantverkare har fått ansöka om plats för att vi säkert ska kunna erbjuda er som besökare välgjort hantverk i samma still som vår butik i övrigt. I vårt café två tanter finns naturligtvis det godaste adventsfikat du kan önska!

Vi söker alltid efter hantverkare inom alla möjliga områden som gör livet vackert och gott.
Vet du om någon duktig hantverkare eller kanske är en själv maila gärna oss på vitromantik@gmail.com (skicka med bilder på ditt hantverk så vi kan se om det passar in för såväl dig som oss).
Eller ring 0706410580, det går även fint att komma förbi i butiken
De som vill vara med får gärna börja skicka in sitt intresse anmälningar i sept och fram
Vi söker alltid lite extra efter följande:
*Någon som vill arrangera ponnyridning
*Någon som vill stå ute och sälja varm korv, munkar, ostar eller annat ätbart
*Du som vill sälja hembakat/ saftat/ syltat och dylikt
*En Gatumusikant utanför eller en kör med en liten insamlingsbössa, ler?
* Du/ni som gör julkransar
*Någon som vill stå utanför och sälja julgranar
*Om man får önska hej vilt så någon med en liten gammeldags karusell, sockervadd och tivolihjul? Ler.
*Du som vet med dig om att du har ett ovanligt hantverk
*Du som stöper egna ljus
*Du som vill vara julnisse/tomte och sälja små överraskningsjulklappar till barnen
Ja som ni ser maila vi är öppna för att det ska bli en så unik och härlig julmarknadsplats som bara möjligt.
Observera att du som förening eller klass kanske här bjuds på ett ypperligt tillfälle att tjäna lite pengar.
Vill du vara med eller besöka oss men bor en bit i från så titta in dessa två billiga och bra boende former som båda ligger bara ett stenkast i från vår butik:
http://varmlandscamp.se/
http://herrgårdsliv.se/

Kanske är det något för dig och väninnorna? Familjen? att boka in redan nu!
www.levvackert.blogspot.com
KRAM Ingela www.inspirationivitt.blogspot.com o Petra www.romantiskahem.blogspot.com

Garnhumlan sa...

Jättefina benvärmare i en mysig färg. Visst känns det bra när man kan använda sina restgarner! Jag tycker att du fått till de här mycket fint - alldeles jämnt och vackert stickat.

Metta sa...

Härliga benvärmare du stickat! Blir frestad att leta rätt på lämpligt garn för att sticka till mig själv. Visserligen är jag inte så frusen av mig, men det kan ju bli en kall vinter. Den tycks kanske redan vara på väg. Usch!!
Vi ses om tre veckor. Ha det bra!
Kram