söndag 5 augusti 2012

Semesterns sista projekt...


Blev två födelsedagspresenter till lillasyster som firades idag!
Jag har använt mitt bytesgarn i Garn och Choklad till ytterligare en Avigmaskans Spetsstickade sjal.
Ett mönster som jag har stickat en gång tidigare och gillar skarpt.


Garnet är Svalan. Ett handfärgat garn av Blufaced Leicester.
Sjalen väger 66 gram, så garnåtgången har varit ca 530 meter.
Stickor: Addi Rundsticka 4 mm.

 !
Det här spetsmönstret är ganska lätt att memorera och går fort att sticka till en stor och härlig sjal!


Annars så håller jag just nu på med ett annat kul sjalprojekt!
Ett jätteroligt projekt som känns spännande :) Det får jag återkomma till!




I övrigt så har jag haft en härlig stick och virkstund idag i trädgården med min kompis Susanne som kom med nybakad kaka med vinbär i. Gott!


I morse fick jag mail från Metta som precis hade anmält oss till Risbrogäddornas stickevent i Habo i oktober. Undrar just om vi ska ha turen med oss och komma med.... :).. ? Hoppas!!

Syster  har precis investerat i en ny fin mobil och då måste man ju få ett bra fodral att förvara den i :)
Här har jag använt garn från "lagret". Drops Alpaca i två färger och ett mönster från Ravelry.
Snodd gjorde jag i icord.



Jaa, och i morgon väntar arbetet på mig igen.... Undrar just hur det ska gå när man har vant sig vid långa sovmorgnar och inte ätit frukost förrän bortåt halv tio.... Hmmm....

9 kommentarer:

Christina sa...

Helt underbar färg och mönstret: WOAW!!

Cecilia sa...

Underbar sjal, tunn och lätt som rosa rök!
Trevligt mobilfodral också!

Rosenvante sa...

Vilket underbart mönster och färg. Nu blir man ju lite sugen på sjalstick också. :)
Så kul att du o Metta fått så fin kontakt och ska göra grejer ihop. Håller tummarna för att ni kommer med.
Det brukar vara tufft första dagen när man börjar jobba, fast oftast stressigast dagarna innan eftersom man vet att man ska upp och ändra sina tider, men man är snart inne i lunken igen. Hoppas du slipper berg som ligger o väntar bara.

nattugglan sa...

Jättefin sjal, härligt mönster! Din syster yster blev säkert glad...Restgarnprojektet va oxå häftigt!

skapa och inreda sa...

En underbar sjal i ett mycket vackert mönster. Njuter av de fina bilderna :)
Kram
Annika

Cecilia sa...

Hö, hö! Jag var lite klåfingrig...inlägget kommer snart... :-)

Lotta sa...

Men Oj vilken FANTASTISKT fin sjal! Vad duktig du är! Din syster måste ha blivit jätteglad! Själv skulle jag smälla av om någon hade stickat en så fin sjal till mig! :-)

Otaliga projekt sa...

Men rackarns vilken fin sjal. Det mönstret måste jag kolla in. Alldeles underbar i det garnet dessutom.
Sarah

Hoffmans Design sa...

Vilken härlig sjal du har gjort. Det måste ha tagit tid. Kram Hoffman