tisdag 5 oktober 2010

Trött, tröttare, tröttast...

Det kanske är en blandning av höstmörkret och alltför mycket att göra som får mig att känna mig som en zoombie när jag kommer hem? Här är det Maja som vet vad man gör åt det, precis som alla andra katter... Man sover nog alltför lite. Men det finns ju så mycket man vill hinna och göra på de där futtigt korta kvällarna när man kommer hem... Man borde väl egentligen moja upp sig på en kudde så här och lägga igen de ljusblå lite oftare och längre... Har jag sagt förresten att vår Maja egentligen heter nåt så fint som Manitou´s Chantelle och kommer från samma uppfödning som The Willow Fairys katter? Hon börjar bli en gammal kisse och fyller snart 9 år. Jansson (som också har fint namn, Mooniacis Elkanah) blir 10... Tur att katter kan bli gamla! En fördel med att jag inte har haft så mycket ork att dra igång andra projekt har varit att mina leggings har blivit klara! De var typiska fall att kunna bli ufos annars... Dragspelsbaskern är också avklarad. Blir roligt att kunna använda dem i höst. Nu ska jag se om jag kan hitta den perfekta sjalen att sticka till min mamma i julklapp. Jag får väl ta en titt i mina arkiv :)...

4 kommentarer:

Rosenvante sa...

:) Sådär ser det ut hemma vid mig också, de har sina favorit platser och vi sitter o förundras just över hur avslappnade de kan vara.
Sover för lite gör jag också, kommer sällan i säng före 23:30 och vaknar vid 6. Helt galet jag vet, men nån gång går det att sova lite längre men inte mycket.

Så snyggt det blir med gråa leggings och den gråa dragspelsbaskern ihop.
Nej, dags att kissa Ines sista gången innan sänggång.
Hoppas du får sova gott

mary-ann sa...

underbara vackra katter du har :) våra sover oxå mycke-man skulle ta lärdom av dom men är en riktig nattuggla och tycker det är skönt att vara uppe när resten av huset sover...e så tyst och lugnt då :))

Anonym sa...

Hei.Nydelig kattepus.Kjempe søt.Kjempe fine ble ufoene dine.Fine farger.Ønsker deg en riktig fin Onsdagskveld.Klem fra Bodil.

The Willow Fairy sa...

Visst har katter en underbar stil. De ser verkligen ut att kunna njuta livets goda - hela tiden. Vi borde inspireras ev dem lite oftare...