lördag 1 januari 2011

Nu när champagnen är urdrucken...

...får jag önska er alla ett jättefint och bra 2011. Jag önskar oss alla att det här året bara ska föra med sig fina upplevelser :-) Tack alla bloggvänner för en jätteroligt samvaro här på bloggarna (och tom i verkligeheten! Sunna har jag ju haft äran att träffa IRL!) och tack för all inspiration! Jag har börjat mitt nya stickår med en av mina " vill-lära-mig-saker". Här är mitt första försök till tvåändsstickning och faktiskt tror jag att det funkar med räta och aviga i alla fall! Jag gjorde flera försök med en bård av Krokvarv, kedjegång och allt vad det heter, men tyvärr... kan inte säga att jag tyckte att det liknade bilderna i mitt häfte... :( Jag snor säkert tråden åt fel håll eller nåt. Nu fick det bli så här, lite enklare mönster och så tränar jag på det. Då löser sig kanske de andra mönstrena också så småningom. (Som jag nämnt förut, så är jag ju ganska envis också... :-) Hoppas att ni också får rofyllda stickdagar nu innan arbetet drar igång igen!

3 kommentarer:

Metta sa...

Önskar dig också ett bra år 2011 med många trevliga stickningar! Hoppas vi kan träffas och sticka tillsammans någon gång under året.

Alltid spännande att lära någon ny teknik. Jag har ännu bara stickat ett par vantar i tvåändsstickning, men det ska bli flera.
Lycka till med tvåändsstickningen!

Rosenvante sa...

Tur du är envis och inte ger upp så lätt. Jag hade nog kastat eländet i påsen tagit upp igen, försökt med tårar i ögonen av ilska, kastat ner det igen och blivit mer o mer frustrerad. Sen hade jag gått o funderat o funderat länge länge och provat igen, så är jag, ett sätt av envishet det också kanske.
Ha nu ett gott 2011 och lycka till med stickningen.

Lilli sa...

Den rosa västen och de röda sockorna är jättefina, tycker jag. Tack själv för en trevlig och inspirerande stickblogg (med även lite annat innehåll:)) Önskar dig allt gott framöver!