söndag 13 februari 2011

Söndag, en dag för lite av varje!

Ibland är det så skönt att rensa och städa tycker jag. Jag tog ett race bland garner och stickor idag. Gick igenom korgarna och repade upp ett par påbörjade projekt som aldrig kommer att bli mer om man säger så. Bättre att de får bli nystan igen och stickorna kommer tillbaka till sina fodral igen. Här har jag fotat pannbandet tillsammans med sjalen som jag hade sedan innan. Det kan nog värma frusna öron dagar som dessa. De här stickande flickorna sitter på en hylla ovanför köksoffan hos mig. Visst ser de flitiga ut! Och på hyllan under sitter Malte och hans bokmärkskompis. Båda kommer från himla duktiga Fröken Elsa :) Man måste ju omge sig med inspiration, eller hur?

4 kommentarer:

4U2 sa...

Stickerskan till höger är som jag: tittar mest på andra än sköter sin stickning! (ler)

Rosenvante sa...

Vilken fin tröja och pannband du gjort.
Visst är det skönt när man fått lite ordning. Tyvärr brukar den inte hålla i sig så länge här.

Sunna sa...

så mycket fint vännen, ha en bra hjärtans dag

Anonym sa...

Hei.Så koselig.Nydelig.Minner meg om Carl Larssons figurer Dem er så fine elsker dem.Nydelig strikking.Likte så godt fargene Kjempe fint.Ønsker deg en riktig fin uke videre.Klem fra Bodil.