torsdag 15 september 2011

Avslutning på Gästabudet

På söndagen, så samlas riddare, Trix och Patrask i kyrkparken för att avsluta Gästabudet.
Det går vilt till!
Alla ger allt :)
Vårt eget avslut blev en fika i en härlig gammal magasinsbyggnad vid kanalen.
Här är kompis T som är fotograf och syster A. Syster som ska ha ett superstor tack för tålamodet att snällt vänta på mig de nästan två timmarna jag satt och vävde på workshopen :)
Jag fick ju också en mycket uppskattad Award från Rosenvante.
Jag fick några frågor att svara på:
Varför jag började blogga:
Jag är gammal barndomsvän med Annabell och hon bloggade. Det var så jag började förstå att det fanns så många som stickar runtomkring i Sverige. Anna uppmanade mig att också börja blogga, hon vet ju att jag alltid har älskat handarbete. Jag har aldrig ångrat att jag började, det tillför mycket glädje, inspiration och energi.
Vilka bloggar följer du?
Det är främst stickbloggar, men också en del som mestadels virkar.
Sedan har jag ju mitt historieintresse, så en del bloggar om vikingatida- och medeltida hantverk följer jag också.
Vilken favoritfärg har du?
Jag vet nästan inte, men nu på sistone, så är det mycket grönt jag faller för, men även ljung, rostrött, vintervitt, höstgul...
Vilka favoritfilmer har du?
Jag kommer mer på tv-serier som jag gillar: Utvandrarna, Raskens, Hemliga Armén, Wallander, Beck och engelska filmer/deckare. Disa hade skrivit Dirty Dancing och den är ju en riktig höjdare för en dansälskare som jag. Vilken musik!!
Vilket land drömmer du om att besöka?
Efter lite funderande så vet jag...Det är ju Gotland!!
Nu ska jag ju ge denna till 5 stycken, men jag har sett att många redan har fått den, så jag ger den till var och en som läser min blogg :)
Tänk, imorgon är det fredag!!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Hei.Så koselig kjempe fine bilder.Kjempe fine drakter.Ønsker deg en riktig fin helg.Klem fra Bodil.

mary-ann sa...

va roligt dom ser ut till att ha :)

Rosenvante sa...

Du är så välkommen hit. :)
Trevlig helg önskar jag dig också.

disa sa...

Underbart med en spelning med Patrask, de ska man se live! Vad roligt att läsa svaren på dina frågor!! Dirty Dancing har jag utan överdrift antagligen sett 2oo gånger! =)

Mia stickar sa...

Ser så kul ut medeltiden, man får en liten inblick med dina bilder!
Ha en trevlig helg!

Sunna sa...

Din klänning är så himla fin, vilket jobb du gjort, du är så himla duktig, och klart vi kommer på mässan, vi ses på bussen, tänk att det ska vara helt omöjligt att få till en tid mellan mässorna