lördag 3 september 2011

Här är det lite av varje...

Jaa, så mycket stickat blir det inte just nu. Men den randiga tröjan har på något konstigt vis ändå fått fyra delar nu, så det återstår det tråkigaste. Att plocka upp och sticka halskanten och att sy ihop och fästa trådar... Det är lustigt att det är så himla trist, när man är så nära slutet då :)
Inte på grund av att det tråkigt, utan pga av andra viktigare projekt just nu, så får det väl vänta någon vecka.
Eftersom yngsta sonens ylletunika hade blivit alldeles för liten nu, så fick han ärva brorsans och det betyder i sin tur att äldsta sonen behövde en ny.
Efter att ha ätit och sovit en liten lur framför tv:n igår kväll, så fick jag ny fart och ritade upp mönster till den här och klippte till delarna.
I morse efter frukosten, så blev det en stund vid symaskinen och stykbrädan, så nu återstår att fålla nederkanten, ärmarna och att sy fast infodringen på insidan. Det kan jag göra vid tv:n ikväll tänkte jag.
Idag har vi varit ute en stund och fixat lite, men nu väntar en ny tygpacke...
Jag har insett att jag nog måste ha en mantel också om jag inte ska frysa fast nästa helg... Här har ju varit rätt kallt och regnigt den senaste tiden om man bortser från just igår och idag, så jag vågar inte chansa.
Här kommer en bild på min krussallad som jag har i en kruka på altanen bara för att den ser så härligt grön och fin ut!
Jag önskar er alla en härligt varm och solig helg!

6 kommentarer:

Rosenvante sa...

Oj det där gick fort.
Visst är det svårt med alla svängningar i vädret nu?
Man vet ju inte vad man ska ha på sig dag för dag. Är det kallt o mulet på morgonen kan man ge sig på att det är sol o jättevarmt på dagen. Tycker det är klokt av dig att göra en mantel också, även om du inte behöver den i år så kan du ju ha den nästa eller nästa.
Ha nu en skön kväll med syandet.

Smålandsstickan sa...

Jag håller verkligen med om "monterings-tristessen" men å andra sidan måste det ju göras.

Men du, ylletunikor och mantel? Vad ska ni göra?

disa sa...

Vilken härlig stickning du nästan gjort klart!! Och så fin sonens tunika blir, du är duktig du!! Salladen ser smaskig och fin ut med. Det är alltid så roligt att se vad du hittar på för något och alla fina saker du stickar. Önskar jag var kapabel (och TRO mig, det ÄR jag INTE) att sticka de där fina sockarna du stickade förut en gång. Ha en trevlig lördagskväll!!
kramis

Mia stickar sa...

Ja jag är lika dan, drar på det där med att sticka halskanten och göra klart! Å jag skulle så vilja vara på GHöstabudet och se dig och alla andra i fina dräkter!

Lilli sa...

Den randiga tröjan ser härlig ut, gillar den blåa färgen :) En mantel till klänningen också!? Du är verkligen fingerfärdig!

Metta sa...

Är inte så flitig med kommenterandet för tillfället, så här blir litet sammanfattning av dina senaste inlägg.
Tycker klänningarna ser helt fantastiska ut. Så flitig och duktig du har varit. Visserligen skiner solen just nu, men det kan nog behövas en mantel framåt kvällen.
Hade hoppats att jag skulle kunna komma och titta på din fina gästabudsdräkt, men känner att jag tyvärr får avstå den här gången.
Önskar dig en mycket trevlig gästabudshelg och hoppas få se foton av dig i din fina dräkt.
Hör av mig med ett mail.
Jättestor kram / Metta