söndag 11 september 2011

Varför kan det aldrig bli som man har tänkt...??

Det finns ju det som är mycket värre, men visst får man väl bli lite besviken när man blir jättesjuk precis till Gästabudet... :( Jag har legat däckad sedan i torsdags eftermiddag med feber, huvudvärk, värk bakom ögonen och lite varstans...
Kände redan i tisdags hur det började myllra i halsen, men jag tänkte som vanligt, att om jag vägrar, så går det nog över...
Det gjorde inte det....
Igår eftermiddag, bet jag ihop, tvättade håret, tog ett par alvedon och fick skjuts till Gästabudet.
Har man sytt i flera månader, så måste man ju liksom få gå lite i alla fall.
Men det är inte lika kul, när man känner snoret som en stor klump bakom ögonen och man får åka hem till syrran och sova när man inte orkar mer än ett par timmar.... Skittråkigt!
Det blir några bilder tagna av syster i hennes trädgård efter att jag sovit, så ni får ursäkta att jag ser sååå trött ut. Det borde ha fått vara mycket roligare än så här.
Ett halsband kom till nytta, som jag köpte på förra Gästabudet.
Här har jag försökt fått till en snörning i ryggen.
En lite suddig bild på manteln, som klämde till med på slutet. Tur att jag hann klart innan den där jäkla förkylningen slog till!
Idag så ska jag väl försöka komma ut en liten sväng. Jag känner fortfarande att jag inte är bra, så det gäller väl att inte ta ut sig för mycket. Det finns en workshop på Korps i brickbandsvävning som jag skulle vilja gå på, men vi får se om orken räcker till.
Jag hoppas att ni är piggare, så att jag får läsa om roliga projekt på era bloggar, nu när jag börjar kunna öppna ögonen igen. Jag har mycket att ta igen :)

11 kommentarer:

Carola sa...

Nä så tråkigt för dig. Sympati! Så fin klänningen och manteln är! Krya på dig. .

Otaliga projekt sa...

Men va trist. Klänningen har du gjort ett jättefint jobb med i alla fall, även om den inte användes så mycket som önskats.

disa sa...

Nämen stackars dig! Och du som har slitit så för att få klart allt i tid med.....dina kläder är helt otroligt vackra!! Verkligen verkligen jätte jätte fina! Jag är mäkta imponerad må jag säga. Vad duktig du är!! (själv är jag värdelös på att sy) Och alla fina detaljer på dem med, så proffsigt och underbart fint! Jag finner knappt ord som du märker......*ler*
Hoppas du orkar med workshopen idag! Och krya på dig.
kramis

Malin sa...

Stackars dej! Vad tråkigt när man som du förberet sig så långt innan och så blir man sjuk! Hemskt! Men din klänning med mantel är superfina. Jättesnyggt med snörningen i ryggen.
Krya på dej!
Kram

Rosenvante sa...

Nej det här är väl höjden av orättvisa och otur.
Så jädrans typiskt att det skulle bli så just den här veckan då. Tur du orkade upp en liten stund och fick bära den fina klänningen.
Även om det inte känns så kul nu så har du ju kvar den till nästa år och då håller du dig frisk eller hur?
Har en liten uppmuntran till dig, för det tycker jag du är så värd.
Kram

Cecilia sa...

Men åh så förfärligt trist!
Men WOW så tjusig du är i din klänning och mantel! Vilket fantastiskt arbete!

Mia stickar sa...

Ja, så orättvist och sån otur! Allt arbete du lagt ner och som du sett fram emot det! Du r så vacker i din dräkt och borde ha fått visa upp dig på gästabudet pigg och glad! Krya på dig!

Annabell sa...

Stackare, så mucket jobb som du lagt ner! Fantastiskt jobb, du är verkligen jättefin! Hoppas att du får vara med på gästabudet nästa år, så du får användning av dina fina kläder! Krya på dig! Kramar Anna

Metta sa...

Så fina dina gästabudskläder blev! Du har verkligen gjort ett fantastiskt jobb och måste vara mycket nöjd. Tråkigt att du blev sjuk och att inte helgen blev riktigt som du planerat. Kramar

Susilull sa...

Så fin du blev i dina vackra medeltidskläder!!
Men så tråkigt att du blev så förkyld!
Hoppas du är kry nu igen!

Madeleine sa...

Stackars dig! Kläderna ser i alla fall fantastiskt fina ut! :D