söndag 11 september 2011

Det blev Workshop!

Tur att en del dagar blir bättre än andra :) Även om orken inte är som annars, så går det åt bättre håll, det känner jag.
I eftermiddags gick jag på workshop med Spångmurs Louise Ström, som så tålamodsfullt lärde ut brickbandsvävning.
Oj, hur sa hon nu att vi skulle trä upp brickorna...??
Jodå, nu är man igång!
Bäst att kolla mönstret noga, så att det inte blir tokigt sen... :)
Vävningen i full gång under överinseende av Louise :)
Det gäller att vända brickorna åt rätt håll :)
Kolla! Det blev ju en liten bandsnutt!
Det här är jättekul!! Också.... :)
Jag ska fortsätta med mer bilder från idag i några kommande inlägg.
Ha en fin kommande vecka!

5 kommentarer:

Mia stickar sa...

Det där är nåt som jag inte alls begriper hur man kan väva med dessa brickor, ser spännande ut!

Rosenvante sa...

Det där såg knepigt ut, men så fin din blev och så mycket du hann med.

Lilli sa...

Så fin du är i din egen sydda dräkt med manteln till!! (såg förra inlägget) Det passar ju jättebra att lära sig brickbandsvävning. Då kan du väva vackra band till dina dräkter och även till en massa annat förstås :) Jag väver också, bland annat, band; det är ett väldigt rolig hantverk/handarbete.

disa sa...

Vad roligt att du kom dig dit! Och så FINT bandet blev, duktiga duktiga du. =)

Metta sa...

Så skönt att du blev så pass bra att du kunde vara med på workshopen. Ditt band ser jättefint ut.
1980 var KM, hans mamma och jag på semester i Dalarna och jag fick tag på ett nummer av Hemslöjden som handlade om brickbandsvävning. Blev mycket intresserad, skaffade brickor, som jag har kvar fortfarande, och gjorde några band. Kommer ihåg att jag tyckte det var kul, men har nu glömt hur man gör.
Ha en bra fortsättning på veckan! Kramar