lördag 28 augusti 2010

En början på julklapparna!

Jag brukar vara ganska bra på att avsluta mina projekt innan jag börjar på ett nytt, helt enkelt för att de aldrig skulle bli klara annars. Igår gjorde jag dock ett undantag och påbörjade en ny Ishbel i Fame Trend, som jag tänkte ska få bli julklapp antingen till min mamma eller svärmor. När jag var ute nu på morgonen för att fota sjalen, så fanns hur mycket ljung som helst! Jättevackra, dock är inte bilden så kanon... Jag hoppas att ni kan se de stora friska knopparna som äntligen kommit på mina Louise Odier. De trivs jättebra i den nya rabatten och det ska bli roligt att se om de inte kommer loss ordentligt till nästa sommar! Och mina absoluta favoriter, Luktärt!! Det finns ingen godare doft! Tyvärr får jag aldrig igång dem i tid, så alltid brukar de blomma så här när det nästan är höst, menjag tar in de som kommer och njuter av! Hoppas att ni har lika vackert höstväder som vi har idag!

9 kommentarer:

Fiff sa...

Vilka härliga färger på garnet!

Cecilia sa...

Härlig sjal!
Mina luktärtor kom (som vanligt!) lite sent i jorden och sedan var sniglarna på dem men jag får inte en endaste knopp... :-( Nåja, bättre tur nästa sommar!
Din blomma ser i alla fall fin ut, det lär bli fler!

Unknown sa...

Jag älskar den färgen.
Kram Gina

Maria sa...

Den sjalen bli kanonfin - härligt garn!
Jag brukar också komma igång med luktärterna alldeles för sent. De tillhör också mina favoriter. Nu har jag bestämt mig för att nästa år ska jag så frön tidigt!
Kram!
Maria

Tigris Predikantan sa...

Härligt ... tänkte du på att alla dina bilder är en kombination i samma färgskala?
:)

Anonym sa...

Hei.Kjempe fint sjal du har begynt med.Nydelig farge.Kjempe heldig den som får slik fin julegave.Kjekt hva man har fått unna til jul.Nydelige bilder.Nydelig med lyng.Ha en riktig fin helg.Klem fra Bodil.

Lilli sa...

Hejsan! Känner också som du och vill helst göra färdigt ett arbete, innan jag påbörjar något nytt. Ja, Fame Trend är ett härligt garn och sjalfärgen är superläcker :) Här blommar ljungen för fullt sedan början-mitten av augusti. Ha en skön helg!

Sunna sa...

vad duktig du är som tänker på jul redan nu, mina luktärter är också på gång nu, underbart

The Willow Fairy sa...

Ja, julklapparna borde man börja på nu. coh luktärtor är baara helt underbara. Känner igen den på bilden, men kommer inte ihåg vad den heter - luktar fantastiskt...