torsdag 19 augusti 2010

Yes, äntligen klar!

Nyss blev jag precis klar med augustisockorna i Stickameras Sockklubb. Jag får vänta tills imorgon kväll när min syrra kommer, så får det bli lite fotografering och inlägg på bloggen. I måndags tog min semester slut och det är ju märkligt hur tiden för den kära stickningen minskar på en gång... Den andra sockan blev ju inte alls klar så snabbt som den första. Jag har ju haft mitt målarprojekt på gång också, så det har varit nya varv med färg, bets och lack varje kväll, men nu så är i allafall skrivbordet och stolen klara att flytta tillbaka in. Det ska bli kul att se hur det tar sig ut. Pedistalen behöver i allafall ett lager färg till , men den tog slut, så jag får låna lite från syster yster och då ska väl den bli färdig också. Sov gott!

2 kommentarer:

Rosenvante sa...

Jaha, du hoppade i arbetskläderna också.
För mig var det ingen skillnad med sticktiden eftersom vi haft besök hela sommaren, men snart när mörkare tider kommer blir det nog lite mer tid för mig.
Ska bli kul att få se dina sockar, själv är jag usel på att just sticka strumpor så jag njuter så av alla andras.
Snart är det helg o vi kan få vara lediga igen, skönt eller hur.

Maria sa...

Ja, visst märks det skillnad när semestern tar slut. Hoppas att det ändå känns ok att vara tillbaka på jobbet. Ska bli kul att se dina färdigmålade möbler!
Maria