måndag 23 augusti 2010

Stickträff med syster!

Igår kväll hade vi det såhär skönt i vårt uterum, syrran och jag. Jag stickar ju alltid på nåt, men min syster är inte en riktigt lika stor fantast av just stickning. Trots det blir den så här fin, halskragen som hon stickar i ett alpacagarn, inköpt hos Marias Garn i Stockholm förra hösten. Visst är hon duktig? Själv har jag börjat på en Shalom Cardigan, stickad i en tråd Vienna och en tråd Drops Alpaca. Jag hade några enstaka nystan och jag tror att det kan räcka till den här.

7 kommentarer:

Rosenvante sa...

Tycker ni är jätte duktiga båda två. Kul att systrar gör nått tillsammans också.

Cecilia sa...

Hm, jag behöver nog gå på stickcafé, träffar sällan andra stickare. Blev lite avundsjuk på er stickstund! såg mysigt ut!

Annabell sa...

Ååå, vad mysigt ni har det! Hon är ju riktigt duktig syrran! På torsdag ska jag också på syjunta, det blir kul.

skapa och inreda sa...

Härligt att sitta och sticka, prata och ta en fika med någon man tycker om.
Duktiga ni är :)
Kram Annika

Anonym sa...

Hei.Så koselig.Kjekt å møtes å strikke.Nydelig garn og mønster.Ha en riktig fin Tisdag.Klem fra Bodil.

Sunna sa...

Så mysigt det ser ut, när ni var på er bilträff kan jag lova att ni åkte förbi mitt hus på vägen dit, det skulle vi vetat

The Willow Fairy sa...

Shlom är mysig, med extra värme där det behövs mest - axlarna. Eftersom den stickas uppifrån och ner utan sömmar kan man ju byta garn efter oket om man märker att det inte räcker.