fredag 13 augusti 2010

Målarverkstad

Ett uterum kan användas till mycket! De senaste dagarna har det delvis varit målarverkstad. Jag har i flera år hållit på att måla om våra gamla syrabetsmöbler till vitt med mörkbrunbetsad skiva. Nu har turen kommit till skrivbordet plus en gammal pedistal som jag fått av mamma. Kul att återanvända istället för att alltid köpa nytt. Alldeles snart ska vi åka på sommarträff över helgen med röda kojan och husvagnen till Blankaholm utanför Västervik. Vädret är strålande varmt och det blir kul att återse gamla vänner!

6 kommentarer:

Maria sa...

Håller med dig om att det är jättesmart att måla om i stället för att köpa nytt. Möblerna kommer ju att bli som nya.Fint!
Vilken söt husvagn och bil ni har! I Blankaholm är det så mysigt och fint.Hoppas att ni får en härlig helg!
Maria

Rosenvante sa...

Ja, det är alldeles för mycket slit o släng idag. De ser ut att bli fina.
Ha en skön helg.

Anonym sa...

Hei.Så mye fint.Kjempe fint å male gammle møbler i hvit.Kos dere masse på Sommertreff å ha en riktig fin helg.Klem fra Bodil.

Annabell sa...

Härligt, jag är också i målartagen, visar på bloggen senare! Trevlig helg!

Lilli sa...

Det är väl kul att de äldre prylarna blir som nya! Det gillar jag också :)
Såå vacker din Swallowtail Lace blev! Ingen kan märka att du lagt till maskor; det vet bara du(och vi nu :)...).Har också tänkt sticka sockor i Ranco-garnet(har det i butiken, så jag köper från mig själv)Det garnet känns så härligt till sockor, tycker jag :)Ha det riktigt gott!

Sunna sa...

Så duktig du är, när ska ni på träffen?